Tjen penge som Instagram-influencer? Her er et par statistikker

Der er ikke noget magisk følgernummer, du skal trykke på for at begynde at arbejde med brands. Instagrammere med så lidt som 1.000 følgere kan blive betalt for at poste indhold, så længe de har et engageret publikum.

 

Der er to hovedmåder, hvorpå du kan lande brandaftaler: brands kan kontakte dig direkte, eller du kan aktivt pitche dig selv til dem. Brands når typisk ud via direct message, e-mail, eller kontaktformular via din hjemmeside, derfor er det vigtigt at placere din e-mailadresse eller link til din blog hjemmeside i din bio.

 

Hvis du vil pitche dig selv til et brand, skal du sørge for, at dit pitch skiller sig ud i indbakker. En vellykket pitch-e-mai kan omfattel:

 

  • Start med en fængende emnelinje. lokke nogen til at åbne din e-mail.
  • Åbn med din forbindelse til modtageren, hvis du kender dem. Hvis du aldrig har talt med dem før, så præsentere dig selv kort og præcist.
  • Giv specifikke detaljer om, hvordan du vil samarbejde med dem. Beskriv, hvordan du forestiller dig at integrere deres produkt i dit indhold.
  • Forklar, hvorfor brandet skal vælge at arbejde sammen med dig. Giv dem detaljer om dit publikum og forklar, hvordan deres publikum stemmer overens med dit publikum, såvel som din tidligere historik med produktet, hvis nogen.
  • Prøv at afslutte med en CTA. For eksempel: “Vil du have 15 minutter til at ringe til mig for yderligere at diskutere et potentielt partnerskab?”

 

Hvor meget tjener Instagram influencers?

Mængden af ​​penge, som Instagram influencers tjener, varierer meget. Og husk, at du ikke behøver at tjene en eneste krone for at blive betragtet som en Instagram-influencer – generering af omsætning og indflydelse udelukker ikke hinanden.

 

Hvis du er interesseret i at tjene penge på din indflydelse, skal du dog vide, at du kan generere alt fra et par hundrede kr. til langt over seks cifre. Dette kan være en fantastisk måde at hjælpe med at dække nogle af dine udgifter som arbejdende skuespiller.

 

Mængden af ​​penge, du tjener på at skabe indhold, kan være så høj som flere sekscifre, men det afhænger virkelig af, hvor stærkt dit fællesskab er, dit indhold og autoritet. Det har intet at gøre med antallet af følgere og alt at gøre med, hvor stærkt folk forbinder med dig.

 

De fleste Instagram influencers tjener typisk penge gennem en kombination af forskellige indkomststrømme, herunder men ikke begrænset til:

 

  • Brand-partnerskaber: Dette indebærer, at man arbejder med et brand for at producere et aftalt sæt leverancer, såsom billeder, historier eller reels.
  • Instagram-bonusser: Instagram giver dig direkte besked, hvis du er berettiget til at tjene penge gennem deres bonusprogram. Skabere har tjent alt fra et par hundrede kr til op til 80.000 kr. pr. opslag gennem bonusser.
  • Affiliate links: Influencers tjener en lille kommission, hver gang deres følgere klikker på et link til et produkt, de har skrevet om.
  • Brugergenereret indholdsoprettelse: Nogle brands vil ansætte influencers til at skabe indhold til deres egne marketingkanaler. Dette er forskelligt fra et typisk brandpartnerskab, fordi influencers ikke er forpligtet til at poste det indhold, de opretter, på deres egen konto.
  • Videoredigering: Instagram influencers bærer typisk mange kreative hatte, og med fremkomsten af ​​Reels bliver videoredigering mere en nødvendig færdighed. Nogle skabere udnytter dette ved at redigere indhold for andre kunder.
  • Grafisk design: I lighed med videoredigering kan influencers med en forkærlighed for design tjene penge på denne færdighed.
  • Administration af sociale medier: Da influencers har erfaring med at vokse og administrere deres egen konto, vælger mange at påtage sig deltids- eller fuldtidsjob til ledelse af sociale medier for at tjene til livets ophold.

Egen webshop: Mange influencers får selv oprettet en professionel hjemmeside til at sælge deres egne merchandise til deres følgere.